Taip di sini google akan membantu anda

Kaedah Pengurusan Wang

>> Sunday, April 4, 2010

Setiap trader yang berurusniaga dengan forex harus mampu menguruskan modal dengan betul, mengira jumlah wang yang terlibat dalam kesepakatan untuk mendapatkan keuntungan yang mencukupi; dan tidak kerugian dan kehilangan semua wang yang disimpan.

Untuk tujuan ini berikut ialah kaedah khusus untuk menguruskan wang anda:

  • Pengurusan wang. Ramai trader yang membuka posisi tidak mengira wang yang digunakan dalam operasi, jangan menghitung anggaran keuntungan dan kerugian. Ini adalah salah satu daripada taktik. Tetapi jika modal anda kecil, ianya akan hilang selepas beberapa urusan.
  • Kontrak multilateral. Membuka beberapa kedudukan instr umenyang berbeza, seperti EURUSD dan EURGBP dalam kes harga yang bergerak dalam arah yang benar, peniaga boleh mendapatkan keuntungan baik daripada kontrak-kontrak ini. Keuntungan dan kerugian dalam urusan tersebut adalah seimbang.
  • Tetapkan jumlah wang. Bergantung pada jumlah wang dalam akaun. Trader membuat keputusan, berapa banyak dapat digunakan untuk membuka satu posisi atau posisi yang lain. Trader tidak boleh melanggar had yang ditetapkan olehnya sendiri
  • Tetapkan peratusan modal. Kaedah ini mirip dengan sebelumnya dengan satu-satunya perbezaan ialah bahawa peniaga menetapkan peratusan modal dan bukan jumlah modal sendiri.
  • Penyelarasan keuntungan dan kerugian. Hal ini diperlukan untuk menjaga statistik daripada semua operasi (jumlah kerugian, keuntungan dan hubungan mereka). Hubungan ini menunjukkan bahawa kerugian dan keuntungan bergantian atau beberapa kerugian yang diikuti oleh beberapa keuntungan. Lebih baik untuk meningkatkan jumlah lot selepas mengalami kerugian dan berharap untuk keuntungan selepasnya dan, sebaliknya, penurunan selepas tempoh positif mengharapkan kerugian lagi.
  • Intersection of the curved moving capital average. Prinsip ini didasarkan indikator moving average sebagai isyarat untuk memasuki pasaran atau meninggalkannya. Moving average digunakan untuk menganggarkan hasil kesepakatan yang ditetapkan. Jika melengkung pendek berada di atas, itu isyarat untuk membuka posisi dan untuk mendapat keuntungan.

Selepas memilih salah satu atau kaedah lain pengurusan wang untuk trading, anda akan dapat menggunakan wang anda secara rasional, dan itu akan membawa keuntungan. Kaedah pengurusan wang diterapkan sebelum membuka posisi.

Post a Comment

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP