Taip di sini google akan membantu anda

Risiko Pengurusan Wang

>> Sunday, April 4, 2010

Teori pengetahuan dan pengalaman amat diperlukan dalam rangka untuk mendapatkan keuntungan pada setiap pasaran kewangan. Pengalaman ini merangkumi:

  • Analisis fundamental
  • Analisis teknikal
  • Pengurusan wang dan risiko

Analisis fundamental membolehkan anda menentukan nilai pertukaran matawang yang berbeza dalam situasi ekonomi negara; menjelaskan tujuan dan dasar instrumen kewangan bank Pusat; dan mendedahkan kadar pasaran kewangan yang berbeza, alasan-alasan bagi perkembangan mereka dan stagnasi. Analisis fundamental digunakan analisis jangka pertengahan dan jangka panjang, ianya menilai perspektif pasaran. Hal ini terbina di atas dasar faktor-faktor ekonomi yang saling berkaitan. Kesulitan terbesar terletak pada kenyataan bahawa perubahan dalam salah satu faktor yang boleh mempengaruhi semua yang lain, jumlah yang bervariasi 20-50 bergantung pada negara. Itu sebabnya analisa fundamental tidak digunakan oleh semua orang. Hanya 10-20% daripada trader menerapkannya dalam amalan mereka.

Analisis teknikal meliputi pemeriksaan diagram harga, rekod harga, dan jumlah perubahan dalam kutipan dalam jangka waktu tertentu. Ini sangat mudah untuk digunakan kerana data tentang harga-harga sudah tersedia. Analisis teknikal memberikan maklumat tentang aktiviti pasaran dan hanya kondisional tentang kelantangan pasaran dipertimbangkan dalam tempoh masa yang singkat yang disebut time-frames.

Pengurusan wang dan risiko adalah ketiga dan merupakan aspek terpenting dalam sistem perdagangan. Operasi kewangan tentang Forex sangat berisiko, dan semakin tinggi keuntungan semakin tinggi risiko. Anda seharusnya mengikuti semua peraturan pengurusan risiko wang dan ianya dapat membantu mengurangkan kerugian dan meningkatkan keuntungan.

Wang dan pengurusan risiko muncul pada abad ke-18, ketika diterapkan dalam perjudian untuk meningkatkan peluang untuk menang. Trader berpengalaman mengikuti strategi mereka sendiri, mengalami kerugian pada awalan untuk menikmati keuntungan kemudian. Berurusniaga di pasaran kewangan mirip dengan perjudian kerana keuntungan dan kerugian yang tidak dapat diprediksi. Itu sebabnya wang dan prinsip-prinsip pengurusan risiko mula digunakan dalam bidang kewangan.

Sering terjadi bahawa trader baru tidak mengambil wang dan aspek pengurusan risiko serius tetapi kesalahan ini boleh mengakibatkan kegagalan walaupun dengan strategi perdagangan yang baik. Bukan hanya jumlah wang yang diterima penting dalam perdagangan; jumlah kerugian selama berdagang menambah sukses juga. Itu sebabnya dianjurkan untuk menghitung risiko perdagangan modal untuk berjaya.

Post a Comment

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP